Bugün saat 13:25'de (13:25 ile 30 arası) Esenler Menderes Metro’ya binmen için turnikelerden geçtim; derken arkamdan iki kişi geldi ve turnikeleri bekleyen bekçiye "abi geçebilir miyiz" diye sordu.
Bekçi de gayet tabii "geçebilir miyiz" demek istedi.
Bedavaya geçmek olduğunu anlayıp şahısların yanına yaklaşıp birkaç dakika ayaküstü konuştular.
Bekçi o arada "bugün ikinci defa geldiniz" dedi, şahıslarda "biz bugün ilk defa geldik" dediler ve bekçi o şahısları ücretsiz bir şekilde turnikelerden geçirdi. Ben de bekçinin yanına gidip "Bu şahısları inşallah ücretsiz geçirmediniz değil mi? " diye sordum.
Bekçi de bana; "Mecbur geçiriyoruz abi, geçirmesem 153'ü arıyorlar, param yok diyorlar. 153'te bana "yardımcı ol" diyor, ben de geçiyorum" dedi. (Ben de "yardımcı ol" cümlesinden bedavaya metroya bindirilmeye çalışıldığını anlıyorum.)
Ve bütün bunları para verip AKBİL dolduran insanların önünde yaptı. Ben de bekçiye "Benim param var, ben suçlu muyum? " dedim. AKBİL doldurma cihazlarının önünde bekleyen insanları gösterip "Onların ne suçu var? " dedim."Haberleri okudun mu? Bir AKBİL basışı 42 TL olmuş" dedim. Bekçi de bana "Doğru söylüyorsun" dedi. (En azından haklı olduğumu duymak beni pek iyi hissettirdi! )
Ve ben de uzaklaşıp gittim. Millet, hayatı bedavaya getirmenin "kısa yolunu" bulmuş; "param yok, 153'ü arayayım, bedava metroya binebilir miyim? " deyip binelim! Bütün bunlardan sonra, "Madem millet bedavaya metroya binemiyor! " diye 153'ü arayıp şikayet edebiliyor, o zaman ben de 153'ü arayıp "Neden bedavaya metroya bindiriyorsunuz? " diye şikayet edeyim dedim ve aradım. Gayet tabii temsilciye durumu yüksek bir müsamaha ve toleransla anlatmadım; kızgındım telefondaki şahısta.
"Şu an bekçiyle konuşmuyorsun" diye kibirli ve ukalaca cevaplar verdi. Ardından vatandaşlık numaramı istedi, ben de neden ihtiyaç duyduğunu sordum. Ben tanımadığım insanlara böyle hassas bilgiler vermek istemiyordum."Hakikaten neden istiyorsunuz? Velayetimin üzerinize mi alacaksınız? " dedim. Aslında o bile fazla ama sadece isim, soy isim ve doğum tarihimi verdim. Bütün bunları konuşurken metro tünele girdi ve hat kesildi; o yüzden buradan şikayeti bitirmek istedim.
Yorumlar