Visit Xolvie to read complaints and reviews, or file yours.

LGS 2025 Sınavındaki 10. Soru İçin Yanlış Cevap İtirazı

profile
20 Haziran 2025 17:58
135.333

LGS 2025 sınavında bulunan. A kitapçığında 10. Soruda cevabın d şıkkı olması gerektiği düşüncesindeyim. Cevabın Tarafsızlık değil, Alçakgönüllülük olması gerektiğini düşünüyorum. Aşağıda eke koyduğum ekran görüntüsünde de beni destekleyen (sizler de atabilirsiniz) chatgpt yapay zeka botuna ait cevaplamayı bulabilirsiniz. Gereğinin yapılmasını tarafınıza arz ederim.

lgs-2025-sinavindaki-10-soru-icin-yanlis-cevap-itirazi-1.jpg
profile-icon
Yorum yazabilmek için ya da .

Yorumlar (51)

Reyhan
Reyhan

Aynı soruya biz de itiraz ettik lakin adamlar kimseyi tınlamıyor...

Berk
Berk

Bence doğru cevap şıklar arasında yok. Tarafsız olmak için kıyas gerekir. Burada sadece bir şair için eleştiri yapılıyor. Diğer şairlere karşı bir karşılaştırma yok. Eleştiriyi olduğu gibi yapmanın, abartı kullanmamanın ise alçakgönüllü olmak ile ne alakası var anlamadım. Burada yapılanın tanımı ancak "objektiflik" olur ki eleştiriyi yaparken bütün arkadaşlığını kenara bırakıp olması gereken şekliyle yapmış.

Müne
Müne

Kendini bir adım geriye atmak "tabiri yaygın olarak kabul edildiği üzere geri planda kalma eğilimini ve mütevazılığı anlatır. Mütevazılık ise alçakgönüllü davranmaktır. Sorunun genelinden tarafsız davranma özelliği anlatılmak istenmişse bunun "yazarın kendini bir adım geriye atması "ifadesiyle yapılmış olması yanlıştır. Bu soruda yazarın kişisel duruşu vurgulanmak isteniyorsa, ekmeğini bölüştüğü, yani kendisi gibi gördüğü yakınlıktaki arkadaşına dair yazarken tevazu duygusu ve alçakgönüllü davranma duygusu vurgulanıyor denebilir o zaman d şıkkı da doğru bir diğer cevaptır. MEB 'in "tarafsızlık "cevabı teknik bir yaklaşıma dayanıyor. Yazarın kişisel duruşu değil de eleştirisinin niteliği soruluyorsa tarafsızlık denebilir. Ancak tarafsızlık durumunu anlatırken " kendini bir adım geriye atmak tabirini "kullanmayız. Tarafsızlık durumunu anlatmak için seçilen "kendini bir adım geriye atmak "tabiri yanlış olmuş.

Müne
Müne

"kendini bir adım geriye atmak "tabiri yaygın olarak kabul edildiği üzere geri planda kalma eğilimini ve mütavazılığı anlatır. Mütevazılık ise alçak gönüllü davranmaktır. Sorunun genelinden tarafsız davranma özelliği anlatılmak istenmişse bunun "yazarın kendini bir adım geriye atması "ifadesiyle yapılmış olması yanlıştır. Bu soruda yazarın kişisel duruşu vurgulanmak isteniyorsa, ekmeğini bölüştüğü, yani kendisi gibi gördüğü yakınlıktaki arkadaşına dair yazarken tevazu duygusu ve alçak gönüllü davranma duygusu vurgulanıyor denebilir o zaman d şıkkı da doğru bir diğer cevaptır. MEB 'in "tarafsızlık "cevabı teknik bir yaklaşıma dayanıyor. Yazarın kişisel duruşu değil de eleştirisinin niteliği soruluyorsa tarafsızlık denebilir. Ancak tarafsızlık durumunu anlatırken " kendini bir adım geriye atmak tabirini "kullanmayız. Tarafsızlık durumunu anlatmak için seçilen "kendini bir adım geriye atmak "tabiri yanlış olmuş.

Sema
Sema

Oradaki rağmen kelimesi soruda daha ayırt edici nitelik taşıyıp tezatlık çağrıştırıyor. Kendini geriye atmak demek samimiyeti ikinci plana atarak daha uzaktan tarafsız bakmak incelemek anlamına gelir

Ayşenur
Ayşenur

Cevabın yanlış olduğunu düşünmüyorum yapay zekaya dayanarak böyle bir şey çıkarman çok yanlış bu seneki YKS sınavını 3 ayrı yapay zekaya çözdürdüler en düşük chatgpt aldı ve kesinlikle her şeyi doğru çözdüğünü düşünmemeliyiz ben soruyu üstten öylesine okuduğunda bile cevabın yanlış olduğunu düşünmedim

Selami
Selami

Mevlana'nin Yunus Emre için söylediği sözü hatırlayalım : " Hangi makama çıktıysam önümde o Türkmen Kocasının ayak izine rastladım. "

Selin
Selin

Ve ayrıca kendim de çözdürdüm, buyurun cevabı

lgs-2025-sinavindaki-10-soru-icin-yanlis-cevap-itirazi-1.jpg
Fulya
Fulya

Alçakgönüllülük demek apaçık anlamıyla haklı olduğu halde tevazu göstermek, mütevazi davranmak demektir. Anlam kargaşasına düşmüşsünüz.

Selin
Selin

Hiçbir sıkıntı yok, kendini bir adım geriye atarak anlatmak zaten tarafsızlığı gösterir. Siz her şeye yapay zekayı sokarsanız, gerçeklik algınızı kaybedersiniz. Zaten chatgpt bazen yanlış yapıyor. Doğru düzgün okumadığınız için milleti suçluyorsunuz

Sinan
Sinan

Böyle bir durumda sezai karakoç u ve onun şiirlerini ( anlatım bozukluğu da var ) objektif Olarak değerlendirmemiş kendi tarafını değil sezai karakoç tarafını tutmuş olur. Bu olsa olsa ya alçakgönüllü ya da fedakarlık olur

Neslinur
Neslinur

Soru doğru hazırlanmış eğer ki tarafsız olmasaydı abartılı bir şekilde övgüler yapması gerekirdi ama o o şekilde davranmamış kendini geriye atarak tarafsız bir şekilde yorum yapmıştır kastediyor cevap doğrudur.

Yavuz
Yavuz

Soru doğru hazırlanmış. Sadece biraz daha dikkat etmelisiniz. Senelerce aynı ekmeği bölüşmüşler yazıyor. Yani ortak olan bir şeyler var. Bu ortaklığa rağmen kendini bir adım geriye atıp o kişiyi eleştirmesi eleştiren kişinin tarafsızlını gösterir. Tarafsız olmasaydı o kişinin üzerine toz kondurmazdı.

Erkan
Erkan

Kaç defa tarafsız olduğunu belli etmek için kendini bir adım geriye atan kaç kişi var. "Sezai Karakoçu ve şiirlerini kendini bir adım geriye atarak." Bu cümle komple hatalı zaten. Doğrusu aşağıdaki gibi olmal. Sezai Karakoçu ve onun şiirlerini, kendini bir adım geriye atarak. Onun kelimesi koyulmadığı zaman yazarın kendi şiirlerini mi yoksa Sezai Karakoç'un şiirlerini mi geri attığı anlaşılmıyor. Virgül koyulmazsa neyi ve-veya kimi geriye attığı belli değil. Soru kesinlikle hatalı hileli. Bilerek yapılmış. Bariz belli

Oğuz
Oğuz

Allame-i cihan Selami Efendi böyle ferman buyurdu! Tez vakit iptal edile sual!

Selami
Selami

Gerçekten zamir eksikliği var

Aziz
Aziz
Şikayet Sahibi

Hiç bu yönüyle bakmamıştım hataya, bu yönü de varsa kesinlikle iptal edilmeli.

Bilal
Bilal

Bu çok iyi bir nokta, ve LGS gibi merkezi sınavlarda cevap anahtarı kesin bağlayıcı olur. Ancak yine de sorunun metnine ve cevaplara birlikte bakalım: 📝 Metin Özeti: Yazar, yıllarca aynı ekmeği bölüşmüş olmasına rağmen Sezai Karakoç'u kendini geri plana çekerek anlatıyor. Bu, genelde büyük şairler hakkında yazılan abartılı övgülere karşı farklı bir tutum. 🔍 Şıkların Analizi: a) Tarafsızlığı: Cevap anahtarının işaretlediği bu şık, yazarın abartılı övgülerden uzak durup objektif bir tutum sergilemesi şeklinde yorumlanmış olabilir. Yani Karakoç’u överken abartıya kaçmaması ve kendini geri çekmesi, bir tür tarafsızlık olarak değerlendirilmiş olabilir. D) Alçakgönüllülüğü (mantıken en güçlü seçenek gibi dursa da) Yazarın kendini geri plana atması doğrudan alçakgönüllülük gibi görünür. Ancak sınav sorularında genelde daha soyut ya da eleştiri yazısının niteliğine uygun olan kavram (örneğin “tarafsızlık” ) tercih ediliyor olabilir. Chat GBT böyle diyor 🤔 ama bu soru iptal edilmeli

Gülçöhre
Gülçöhre

Cevap anahtarında bu sorunun cevabı bariz hatalı. Soruda "kendini bir adım geriye atarak" ifadesi ile yazar kendisinden bahsetmektedir ve doğru cevap d şıkkıdır. Yazar, kendine karşı taraflı veya tarafsız olamayacağına göre, cevap anahtarındaki a şıkkının doğru olabilmesi için soruda "kendini" kelimesi olmamalı.

Züleyha
Züleyha

Kendi kendine değil yanlış yorum yapıyorsunuz soru net doğru "aynı ekmeği bölüşmüş olmasına rağmen" kısmı burada dikkat edilmesi gereken nokta arkadaşı için bile eleştirel yaklaşıyor demek istiyor cevap net tarafsızlık itiraz edilmesi bile çok saçma

Aysel
Aysel

Aziz bey kardeşim bende 2025 LGS öğrencisiyim ve bu soru a şıkkı yaptım soruda bir yanlışlık yok sadece sen mantık hatası yapmışın

Metorya
Metorya

Ve burda diğer yazarların abartı şekilde övdüğü ama sezai karakoç un abartmadan kendi düşüncelerini geri alarak tarafsız yargılandığını anlatır soru hatalı değildir soru zordur doğru yorum yapamadığınız için size yanlış gelmiş olabilir lütfen bu konuda daha çok bilgisi olan bir kişiye tanışıp soruya yanlış demelisiniz kesin bir şekilde yanlış demek yanlış olur milli eğitimin yanlışı da var bu kadar zor soru sormak bu soruyu TYT ye koysan sırıtmaz

Elif
Elif

O kadar abartmasanız mı arkadaşlar ne tytsi ya orta düzeyde zor bir soruydu

Metorya
Metorya

Burda "kendini geriye atarak ifadesi" onun kendi düşüncelerini katmadan yazdığı anlamındadır eğer doğru bir şekilde okuyup yorumlarsanız bu ortaya çıkar yapay zeka bu kadar anlama kabiliyetini sahip değildir

Gülçöhre
Gülçöhre

Vay arkadaş, kendinizle bir başkası arasında nasıl taraf tutabiliyorsunuz, bu nasıl bir yetenek? Chat cpt den bağımsız olarak biliyoruz ki, taraf kendin dışında birileri arasında tutulabilen bir yaklaşımdır. Kendim ve başka biri söz konusu olduğunda bu bir gönül işine döner ve kendinden fedakarlık gösterebilirsin ki, bu duygusal eyleme de en yakın şık d şıkkı Alçak Gönüllülük. Soru ya tamamen iptal edilmeli, ya da d şıkkı doğru kabul edilmelidir. Tarafsızlık doğru cevap olarak kalır ise, duygusal eylemlerimizden ne kadar uzak olduğumuzu kanıtlamış oluruz.

Oğuz
Oğuz

Değerli Aziz Bey, paylaşımınızla ilgili birkaç şey söylemek isterim. 1. Yapay zeka robotlarının verdiği cevaplar; güvenirlik, tutarlılık ve objektiflik yönünden sıkıntılıdır. Bu açıdan yapay zeka cevaplarını referans alıp resmî ve hukuki iş ve işlemler yapmak; emek, beklenti ve bütçe israfına yol açabilir. 3. Sorunun cevabı hiçbir tereddüte mahal bırakmayacak şekilde "tarafsızlık" seçeneğidir. Bu sorunun iptal edilmesi de zaten mümkün değil. Metinde bir eleştirmenin arkadaşı Sezai Karakoç'u anlatırken onu gereksiz övme yapmadığından bahsedilmekte. Yani eleştirmen arkadaşı hakkında yazdığı yazıda tarafsız kalmış. Uzun uzun cevap vermek de mümkün ancak MEB burayı referans almayacak. Sorunun hatalı olmadığını ve iptal edilmesinin mümkün durmadığını bilip hatayı kendinizde veya çocuğunuzda arayınız.

Müne
Müne

"kendini bir adım geriye atmak "tabiri yaygın olarak kabul edildiği üzere geri planda kalma eğilimini ve mütavazılığı anlatır. Mütevazılık ise alçak gönüllü davranmaktır. Sorunun genelinden tarafsız davranma özelliği anlatılmak istenmişse bunun "yazarın kendini bir adım geriye atması "ifadesiyle yapılmış olması yanlıştır. Bu soruda yazarın kişisel duruşu vurgulanmak isteniyorsa, ekmeğini bölüştüğü, yani kendisi gibi gördüğü yakınlıktaki arkadaşına dair yazarken tevazu duygusu ve alçak gönüllü davranma duygusu vurgulanıyor denebilir o zaman d şıkkı da doğru bir diğer cevaptır. MEB 'in "tarafsızlık "cevabı teknik bir yaklaşıma dayanıyor. Yazarın kişisel duruşu değil de eleştirisinin niteliği soruluyorsa tarafsızlık denebilir. Ancak tarafsızlık durumunu anlatırken " kendini bir adım geriye atmak tabirini "kullanmayız. Tarafsızlık durumunu anlatmak için seçilen "kendini bir adım geriye atmak "tabiri yanlış olmuş.

Selami
Selami

İlgili alan uzmanı mısın? İnsanların şikayetini dile getirmesini engelliyorsun.

Selami
Selami

Soru uzmanı mısın? Hangi üniversiteyi ve hangi bölümü bitirdin?

Mustafa
Mustafa

Beyler affedersiniz ama yalandan soru yanlış demeyi bırakın soruda alçak gönüllü olması ile ilişkilendirebilecek hiçbir şey yok. Çünkü zaten soruda eleştirmenlerin özelliklerinden bahsedilip örnek verilmiş eleştirmenler alçak gönüllü olamaz. Alçak gönüllü olması eleştirmen için doğru bir hareket değildir.

Kageyama
Kageyama

Cevap net şekilde a şıkkı alçak gönüllülük demek bir kişiyle kendini eşit olmadığın halde yani kendi özelliklerini daha az göstererek o kişiyle eşit tutmaktır ama burda zaten aynı ekmeği yemişler kendi tarafını tutmadan düzgün bir şekilde eleştirmiş

Sudenaz
Sudenaz

O soru net bir şekilde a şıkkı tarafsızlık oluyor. Çünkü yazarın Sezai Karakoç ile ne kadar yakın olmasına rağmen, onunla aynı ekmeği paylaşmış yani aynı ekmeği yemesine rağmen ve kendi şiirlerini bir adım geriye atarak anlatmış yani tarafsız olmuş kendi şiirini övmemiş üstün görmemiş yani ya da Sezai Karakoç'u üstün görmemiş. Eğer kendi şiirini üstün görmeyip Sezai Karakoç'u aynı ekmeği paylaştığı için övseydi cevap d alçakgönüllü olurdu.

İpek
İpek

Cevap çok net bir şekilde a şıkkıdır. Yapay zekayı en üst bilir kişi olarak değerlendirmemeliyiz.

Berna
Berna

Bu kesinlikle tarafsızlık. Nasıl buna yanlış soru diyebilirsiniz daha zor sorular var karşıma çıkmış hadi kafanız karışsa neyse bu düpedüz belli tarafsızlık.

Ayhan
Ayhan

Cevap tarafsızlık net

Nurr
Nurr

Kendini bir adım geride anlatarak ifadesinden tarafsızlık çıkıyor bu kısımdan alçakgönüllülü nasıl çıkardınız Gerçekten bu soru hatalı olma durumunu abarttınız sınavın tekrar etmesine gerek yok öğrenciler telefondan tabletten uzaklaşıp azıcık ders çalışsın

Elif
Elif

Gerçekten çok haklısınız sene boyunca çalıştığını iddia eden insanlar ve gerçekten çalışanlar arasında bariz bir fark var. Sınav zor değildi. Matematik dersi hariç her sene yapılan klasik LGS sınavları gibiydi.

Nur
Nur

Tüm sene ders çalışan insanlara bunu demeniz bu soru kadar saçma

Nurr
Nurr

Metinde bahsedilen yazar eleştiri türünde yazı yazıyor bahsedilen Sezai Karakoç ile yakınlarmış ama yazı yazarken yakın olmalarını önemsememiş ona göre eleştide bulunmuş metinde bunu anlatmaya çalıyor paragraf sorularında çok fazla ayrıntıya girmemek lazım sadece paragraf sorularında dikkat önemli ayrıntı değil

Ülgen
Ülgen

Kendini bir adım geriye atması tarafsızlığı bozar. Tarafsızlık çok yönlü ele alınmalıdır.

Öykü
Öykü

Telefon ve tabletle ne alakası var? Ayrıca demiş ki aynı ekmeği bölüşmüş falan. Kimin kimden daha ustun olduğunu soylememis? Eğer "arkadaşı ondan daha iyi yazdığı çin kendini bir adım geriye atmış" deseydi, bu tarafsız olduğunu gösterir. Ama burda ikisininde esit şekilde yazdığını ama yazarın kendini bir adim geriye attığını doylefigi iÇin d olmalı.

Hayrunisa
Hayrunisa

Gerçekten çok haklısınız çoğu Ortaokulunun Elinde telefon var ve bu çocukların hem gelişimine hem de psikolojisine çok etkide bulunuyor Bence ailelerin buna bir el atması gerek Tekrardan çok haklısınız

Sen ne düşünüyorsun?

Benzer Şikayetler

profile
04 Temmuz 2025 17:19
10.388

profile
17 Haziran 2025 21:08
12.141

profile
19 Haziran 2025 15:58
6.897
Benzer Şikayet Yaz

Milli Eğitim Bakanlığı Kategorileri