Visit Xolvie to read complaints and reviews, or file yours.

LGS Türkçe Testindeki Kesinlik İfadesi Öğrencileri Yanıltıyor

15 Haziran 2025 20:4388.653

T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne
15.06.2025 tarihinde uygulanan Liselere Geçiş Sistemi (LGS) kapsamındaki Türkçe testinin A Kitapçığı 3. sorusuna itiraz etmekteyiz. Soruda “Birçok türde yazdım ama kendimi en iyi ifade ettiğim tür şiir oldu.” diyen sanatçının durumu değerlendirilmiş, ancak şıklarda bu ifadeye kesinlik bildiren net bir karşılık bulunmamaktadır. Tüm şıklar yorum içerdiği halde, soruda “kesinlikle söylenir” ifadesiyle mutlaklık aranmıştır. Bu durum öğrencilerin çelişkiye düşmesine sebep olmuş, ölçme ve değerlendirme açısından adalet ilkesini zedelemiştir. Bu nedenle söz konusu sorunun iptal edilmesini talep ederim.

Yorumlar(54)

Ahmet
Benzer Şikayeti Var
24 Haziran 2025 00:55

Abi zaten soru şuradan atalım şimdi soruda diyor ki benim kendimi en iyi anlattığım tür şiir diyor ama şiirin iyi olup olmadığını bilemezsin diğer türlere kıyasla iyi olduğunu bile bilirsin

18 Haziran 2025 19:46

''Birçok türde yazdım ama kendimi en İYİ ifade ettiğim tür şiir oldu.'' En iyi ifadesi var. Bu başka türlerde de kendini iyi ifade ettiğini gösterir, en az iki türde, yoksa karşılaştırma yapamazdı. Soruda şiirle yazarın kendini iyi ifade ettiğini de anlıyoruz. C şıkkı kesindir, sanatçının kendini iyi ifade ettiği başka türlerde vardır ve şiir de bunlardan biridir. A şıkkı kesin değildir. Sanatçı, şiiri kendini rahat ifade ettiği için seçmiştir yargısına nereden ulaşabiliyorsunuz? Şiir türünde kendini iyi ifade etmesi, şiiri bu sebeple tercih ettiğini göstermiyor. Yorum yaparak a çıkar ama kesinlik bildirmiyor işte. Bence aşırı tatlı bir soru, itiraz etmeden önce biraz daha kafa yorsanız iyi olur bence. İyi günler.

18 Haziran 2025 13:05

Türkçe LGS a kitapçığı, 3. Soruya itiraz ediyoruz. A şıkkı doğru olmalıyken, c şıkkı doğru cevapmış. Fakat, c şıkkında "türler arasındadır" diye yazılmış. Soruda ise, "kesinlikle" söylenir? Soruluyor. C şıkkında kesinlik ifadesi asla yoktur. Doğru cevap a şıkkı olarak değiştirilmelidir.

17 Haziran 2025 23:09

Evet, hiçbir şık sanatçının sözünü tam olarak yansıtmıyor, ama sorunun biçimi gereği en az yorum içeren ve cümleden doğrudan çıkarılabilen tek ifade c şıkkıdır. Ama sizin yaptığınız eleştiri çok yerinde: Şıklar arasında "en iyi" ifadesine doğrudan denk düşen bir seçenek olmaması, sorunun netliğini zedeliyor. Bu tarz sorularda daha dikkatli hazırlanmış şıklar gereklidir. İptal edilmesi hakkaniyetli olur.

17 Haziran 2025 21:17

Çok güzel ve anlaşılır bir soru her şeye bir itiraz yapamadıysanız çalışsaydınız

17 Haziran 2025 21:02

Oturup bütün sorulara itiraz mı edeceğiz. Yapan yaptı güzel soru bence

17 Haziran 2025 20:51

Kesinlikle iptal edilmemeli, zor, güzel ve eleyici bir soru.

17 Haziran 2025 18:56

Soruda bir hata olduğunu düşünmüyorum cevabı bariz. Kendini en iyi ifade ettiği türün neden şiir olduğu hakkında herhangi bir sebep belirtmemiş bu yüzden a şıkkı cevap olmaz. "Kendimi en iyi ifade ettiğim tür"dediğine göre kendini iyi ifade ettiği başka türler veya tür olduğunu çıkarabiliyoruz en iyisi şiirmiş Yani bu iyi ifade ettiği türler arasında şiir de var bu yüzden cevap c olur

17 Haziran 2025 18:36

Soru iptal gerektirir çünkü iyi ifade ettiği türler varsa iyi ifade etmediği türler de vardır bu cümleden b ve c şıklarına da ulaşılabilir ve bu ikisi de kesindir

Güven
Benzer Şikayeti Var
17 Haziran 2025 16:12

Kesinlikle soruda sıkıntı yoktur... Bariz çok belli cevabin c olduğu

17 Haziran 2025 15:45

Bence gayet harika bir soru. 10. Sınıfım ve cevabım ektedir. Kesinlikle iptal olmamasının fikrindeyim ~Muhammed E**

17 Haziran 2025 14:21

Cevap a ablacım

17 Haziran 2025 11:27

Öncelikle bu soru kesinlik isteyen bir soru eğer kesinlik belirtmeseydi tüm şıklar cevap olabilirdi ama soru kesinlik belirtimcede tüm şıklar cevap olamaz hale geliyor a ve d şıkları kesinlikle hatalı zaten c şıkkı olamaz çünkü soruda kendimi en iyi ifade ettiğim tür şiirdir diyor burada "en iyi" karşılaştırma kelimesidir yani tüm yazı türleri onu kötü ifade edebiliyor olabilir ama onların içinde en iyisi şiir olabilir. Mesela ben bisikleti kötü sürüyorum kaykayı kötü sürüyorum pateni kötü sürüyorum ama en iyi bisiklet sürüyorum ben şimdi bisikleti iyi mi sürüyorum hayır ben bisikleti diğerlerine göre iyi sürüyorum yani soru kesinlikle hatalı. İptal olması gerekiyor ayrıca şikayet etmek isteyenler tarayıcıya MEB e-şikayet yazarak resmiyetten şikayet edebilir.

17 Haziran 2025 03:48

Böyle bir sürü soru çözdük denemelerde bizim sınav yılımızda. Oradaki kesinlik "doğru olarak" değil, cümleden çıkarabileceğin anlamı kastetmektedir. Cevap c şıkkıdır, bu soruların hepsi mi hatalı yani? Sizde sorun olmasın?

16 Haziran 2025 23:36

Bu soruda kesinlik ifadesi belirtmemektedir. Şıklar ikilemde bırakmaktadır. Bu sorunun cevabı b de olabilir, c de olabilir. Bu sorunun kesinlikle iptal edilmesi gerekmektedir. Kamuoyunu rahatlatmak ve haksızlık olmaması adına gereğinin yapılmasını rica ediyoruz. Saygılarımla.

16 Haziran 2025 22:54

Soru öğretmeni bile ikilemde bıraktı. Sorunun kesinlikle iptal edilmesi gerekiyor.

16 Haziran 2025 22:43

Zor bir soru, seviye üstü denebilir ancak yanlış/hatalı bir soru değil.

16 Haziran 2025 22:31

Cevap bencede b Çünkü c sıkkında diğer türlerde de kendini iyi ifade ettiğini bilmiyoruz o zaman kesin olarak nasıl arasında olabilir?

16 Haziran 2025 22:26

Ben de kesinlikle katılıyorum bu sorunun iptal olmasını arz ediyorum

16 Haziran 2025 22:17

Sınavda iptal edilsin örnek sorularla alakalı sorular çıkacak dediler ama alakasız sorular çıktı sınavın iptal edilip yeniden yapılsın bence

16 Haziran 2025 21:16

Evet, kesinlikle katılıyorum. Ve bende bu soruya itiraz ediyorum.

16 Haziran 2025 20:51

Cevap açıkça b çünkü a şıkkı kesinlik içermez, belki iyi ifade etse de maddi durumlar veya başka sebeplerden dolayı şiirde devam edemez a elenir, c şıkkı elenir çünkü şıkta kendini ifade ettiği türler arasındadır değil, kendini iyi ifade ettiği türler arasındadır diyor yani başka türlerde de en iyi olmasa da iyi ifade ettiği türler vardır anlamına geliyor ama yukarıdaki ana cümlede böyle bir bilgi olmadığı için elenir. D şıkkı elenir çünkü kolaylaştıran ifadesi ana cümleyi desteklemez, iyi ifade etmesi kolay olduğu anlamına gelmez, belki zor ifade etmiştir ama en iyi şekilde ifade ettiğini sanmıştır, bilemeyiz o yüzden d şıkkı da elenir dolayısıyla cevap b şıkkı. İyi ifade etmediği türler olduğu kesindir çünkü ana metindeki 'en' kalıbını kullanabilmek için karşılaştırma olmalıdır, dolayısıyla b şıkkını kanıtlar. Cevap çok açıktır.

16 Haziran 2025 20:19

Bu sorunun bencede iptal edilmesi gerekiyor

16 Haziran 2025 13:31

Şıklar birbirini destekler mahiyette olduğu kanısındayım dolayısı ile doğru kabul edilebilecek bir den fazla şık olabileceğinden ve bu çelişkinin 8. Sınıf çocuklarını fazlaca zorladığı, bu nedenle iptali gerektiğini düşünüyorum

16 Haziran 2025 09:21

Tamam evet ama mantıken düşündüğümüzde bir şeyi en iyi yapıyorsan o şey en iyi yaptığın şeyler arasında değil midir mesela futbol da basketbol da iyiyim diyen biri en iyi yaptığım futbol diyorsa basketbolu es geçemezsin ki en iyi yaptığı futbol ama en iyi yaptıkları arasında da var

Benzer Şikayetler

LGS Türkçe Testindeki Sorunun Kesinlik İfadesi Nedeniyle İptali Talebi

17 Haziran 2025 12:133.432

T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne 15.06.2025 tarihinde uygulanan ...

2 Yorum

LGS Türkçe Testinde Adaletsiz Soru: Kesinlik İfadesiyle Öğrenciler Çelişkiye Düşürüldü

22 Haziran 2025 22:277.802

T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne 15.06.2025 tarihinde uygulanan ...

1 Destek1 Yorum

LGS Türkçe Testindeki 3. Soru Adalet İlkesini Zedeliyor, İptal Edilmeli

17 Haziran 2025 22:104.063

T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü'ne 15.06.2025 tarihinde uygulanan ...

1 Yorum

Öne ÇıkanKonular

Milli Eğitim Bakanlığı Kategorileri