04.07.2025 21:11 tarihinde, park halindeki tır aracıma ceza yazılmış. Neye göre, hangi uyarıya göre, kim akşamın bir saatinde, 50-60 tane aracın olduğu, trafiğe kapalı bir yerde, devamlı araçların park ettiği boş bir arazide ceza yazar, anlamadım. Artık bu cezaların caydırıcılık veya herhangi bir önlem amacına bağlı olmadığı açık ve nettir. Ayrıca, yazılan bunca cezadan dolayı insanların canı yanmaya başladı. Bugün bu cezada hissettiğim; yarın kapıma emniyetten, trafikten gelecekler, evimdeki, cebimdeki paramı alacaklar, kapıyı çalmadan içeri girecekler diye hissediyorum. Neden devletimiz bana bunu hissettiriyor?
Ayrıca, bugün bu cezalar bu kadar artmışken, bu kadar ceza yazılırken, bütün geçimini şoförlükten kazanan bir insanın ehliyetini ceza puanından dolayı almak kadar kötü bir şey yok. O insana sonrasında uğrayacağı maddi zararları hiç kimse düşünmüyor. Ne kadar dikkat edip kurallara uysanız da, artık her şeyden ceza yazılır oldu. Görevini kötüye kullanan polisler çoğaldı, vatandaşa kötü konuşan memurlar arttı. İnsanların da artık herhangi bir devlet memuruna saygısı, sevgisi kalmadı. Ben de artık evime nasıl ekmek götüreceğim, nasıl borçlarımı ödeyeceğim diye düşünemiyorum. Nerede, nasıl ceza yerim, ne zaman ehliyetimi alırlar diye düşünüyorum. Yani artık bu cezalar, caydırıcılık veya herhangi bir bedel ödemek değil; yıldırmacılıktır, insanları zorluğa, yoksulluğa sürüklemektir, devletimizin itibar kaybıdır.
Yorumlar