Resolved

Canva Renewed My Subscription Without Consent and Charged $100

22
Muhammed's Thank You Message
“I was contacted immediately about the issue and my problem was solved; I thank the Canva team.”

Even though I had previously canceled my Canva Pro subscription, it was renewed on March 22 without my knowledge or consent, and $100 was charged to my account. I did not receive any approval request or notification before this charge, which has caused me inconvenience.

I tried to contact Canva via email regarding this issue, but I did not receive any response and could not find any other support channel to reach them. As a result, my issue remains unresolved, and no explanation has been provided for the charge.

I am requesting that the $100 charge for the Canva Pro subscription, which was renewed despite my cancellation, be refunded to my account as soon as possible and that my subscription be fully terminated.

October 15 7:40 PM (6 months after complaint)

Hello Muhammed, Thank you for reaching out to us. It is very frustrating that the Pro you cancelled was renewed on March 22 and 3,199.99 TRY was charged, and on top of that you couldn't get a response via email. We are sorry you had to experience this. If you provide your account email address and the cancellation date, we can look into your cancellation record and the renewal. We will also try to locate the email you sent us in the meantime. You can contact us. The Canva Turkey team

Muhammed
October 15 7:59 PM

I was contacted immediately about the issue and my problem was solved; I thank the Canva team.

Hello Muhammed, Thank you for reaching out to us. It's very frustrating that the Pro you cancelled was renewed on March 22 and 3,199.99 TRY was charged, and on top of that you haven't received a response via email. We are sorry you had to experience this. If you write your account's email address and the cancellation date in this subject line, we will look into your cancellation record and the renewal. We will also try to locate the email you sent us in the meantime. The Canva Turkey team

Hello Muhammed, Thank you for reaching out to us. It is very frustrating that the Pro you cancelled was renewed on March 22 and 3,199.99 TRY was charged, and you haven't received a response via email. We are sorry you had to experience this. We want to review your cancellation record and the renewal, and also locate the email you previously sent. Please write to us again and this time include the reference number (35549407) in your message; our team will prioritize the case. The Canva Turkey team

Comments

Q&A: Explore Popular Queries

Check out the solutions and tips on this topic.

Similar Complaints