Request Full Refund From PDF Guru

14

I used the PDF GURU service only once and did not knowingly subscribe to any plan, yet on a later date they charged 49.99 USD from my Visa card issued by Bank of Ceylon in Sri Lanka for a monthly subscription without my permission. The payment appears on my statement as a charge by LOPOFIST LIMITED for “PDFGuru Monthly Subscription” for 49.99 USD. As soon as I saw this charge, I immediately contacted them by email and clearly requested a full refund, explaining that I had not authorized any subscription. In response, instead of refunding the money, they offered me two years of full access to PDF GURU at no additional cost. Since they refused to refund me, I agreed to this solution and accepted the 2‑year access they promised. However, after some time, when I tried to log in again (which I noticed this morning), I realized that my account had been deleted or disabled and I could no longer access the PDF GURU website. I wrote to them by email again, but this time they claimed that they do not have my details and they are not supporting my request in any meaningful way, even though they had previously communicated with me and promised 2‑year access instead of a refund. I feel cheated because first they took 49.99 USD from my account without clear consent, then refused a refund and instead promised two years of free access, and now they have removed my account and deny having my information. I request an immediate full refund of the 49.99 USD to my Bank of Ceylon Visa card, as well as appropriate compensation for the time, stress and unfair treatment I have experienced. I also ask that necessary steps be taken so that other users do not go through the same experience with this company.

October 3 9:27 AM (21 hours after complaint)

Dear Thushara, Thank you for explaining the full history of your case. We’re sorry that, after you had already contacted us about the $49.99 charge and accepted the two-year access offered instead of a refund, you later found that you could no longer access your account and were unable to get the same matter resolved. We understand that your current request is for a full refund of the $49.99 charge. We will review the original payment, your previous correspondence, the two-year access arrangement, and the current account status to understand what happened and reassess your refund request. Please reference this complaint. If available, attach your previous correspondence or provide the case/reference number from your earlier contact so our team can locate the history and continue the investigation from there. We’re sorry this has required you to contact us again, and we’ll make sure the previous communication is taken into account when reviewing the case. Best regards, Support Team

Comments

Q&A: Explore Popular Queries

Check out the solutions and tips on this topic.

Similar Complaints

PDF Guru Complaint And Refund Demand

Support Team, I am writing to formally dispute a charge of €49.99 that was taken from my account on 10/02/2026, which I ...

1 Support1 Comment