Resolved

PDF Guru Took €49.99 After a €0.99 One-Time Payment

44
Ainis's Thank You Message
“Resolved! Thank you.”

I used Pdf guru to correct a single file and agreed to pay 0,99 EUR for that one-time service via Apple Pay. However, on 14.09.2026, an additional amount of 49,99 EUR was charged to me, which I did not authorize and did not knowingly agree to as a subscription or any other recurring service. After noticing this, I contacted Pdf guru customer support. In their reply, Tom from Customer Care stated that my subscription was already canceled, so no further charges would occur, but they also said that, according to their Refund Policy, payments made through their website are not eligible for a refund. Despite this explanation, I maintain that I only intended to pay 0,99 EUR for correcting one file and did not clearly consent to any 49,99 EUR payment, so I consider this charge unauthorized. I am an EU citizen, and Pdf guru’s own website includes terms about EU residents’ withdrawal and refund rights. In my view, refusing any refund in this situation is not acceptable and does not respect the consumer protection rules that should apply within the EU. I kindly request a full refund of the 49,99 EUR taken on 14.09.2026 and a written confirmation that there will be no further charges to my account. I would also like Pdf guru to review how this payment was initiated and ensure that such unclear or hidden subscription charges do not happen again to other users.

September 17 1:40 PM (1 day after complaint)

Hello Ainis, Thank you for taking the time to explain your experience in such detail. We’re sorry for the frustration caused by the additional €49.99 charge after you initially intended to pay €0.99 for a single file. We also understand your concern about the information provided to you regarding the refund and your EU consumer rights. We would like to take a closer look at how the €49.99 payment was initiated, review the subscription and payment records associated with your transaction, and reassess your request for a refund. We will also verify that the subscription status is correctly reflected so that no further charges are generated. As you have already contacted our customer care team, please follow up with us and reference this complaint. Include the email address linked to your purchase and, if available, the Apple Pay transaction details. This will allow the relevant team to locate the payment and review the circumstances of the charge in detail. We appreciate you bringing your concerns about the payment flow and refund terms to our attention and giving us the opportunity to review the matter further. Best regards, Support Team

Ainis
September 17 4:43 PM

I wrote again to Pdf guru support, this is answer: Mary (Customer Care) 17 Sept 2026, 16:32 EEST Hello Ainis, We appreciate you contacting us. For reference: the charge of 49.99 EUR you're asking about was your monthly subscription renewal. Subscriptions renew automatically unless cancelled at least 24 hours before the renewal date — that's why the charge happened. Rest assured that your subscription has been canceled, and no further charges will be applied to your account. Regarding your refund request, to show our appreciation for you as a customer, I’d like to offer you an exclusive two-year free access to our platform as an alternative to a refund. This plan provides unlimited access to all our features without any monthly subscription fees for a full 2 years. We hope this opportunity allows you to experience our services in a way that better meets your needs. We appreciate your understanding, and we'd truly love for you to stay with us. Please let me know if you'd like to take advantage of this exclusive two-year free access — I'll be happy to activate it for you right away. I'm unable to review how a specific payment was initiated for your PDF Guru account. However, you can check your payment history and details by logging into your PDF Guru account. Once logged in, navigate to Settings → Billing Details. There, you can view your transactions and download invoices, which will provide details about your payments. If you have any specific questions about a transaction, feel free to describe the issue or provide a screenshot of any error messages you encounter. I'll be waiting to hear what you think.

Ainis
September 17 4:43 PM

I Wrote : Dear Mary, Thank you for your offer, but i want my money back to my bank account. Thank you.

Ainis
September 17 4:44 PM

They Wrote : Mary (Customer Care) 17 Sept 2026, 16:39 EEST Dear Ainis, Thank you for your email! I’m genuinely saddened to learn that you’ve chosen not to continue with our service, yet I respect your decision. Getting back to your inquiry, I understand this may be disappointing, but according to our Refund Policy, payments made through our website are non-refundable. Therefore, I’m unable to process a refund. However, please rest assured that your subscription has been canceled, so no further payments will be made. If you have any other questions or need further assistance, please don’t hesitate to reach out. Our team is here to support you. Wishing you a wonderful day! It looks like there is BOT.

Ainis
September 17 4:44 PM

No Progress...

Hello Ainis, We hear your frustration loud and clear, and we apologize for the lack of progress you have experienced so far. We understand how exhausting it is to feel like your issue is stalled, especially when dealing with unauthorized charges, subscription cancellations, and refund requests. To break this cycle and get your case moving forward immediately, please submit your details directly through our designated form. Once submitted, please make sure to include: - The email address tied to your purchase. - The first 6 and last 4 digits of your card (or your Apple Pay transaction identifier). - A screenshot of the €49.99 charge. Submitting this information ensures your details are routed directly into our priority billing queue rather than standard email threads. This allows our specialized team to instantly locate the record, verify that all future billing is stopped, and process a proper re‑evaluation of your refund. We are committed to resolving this for you and look forward to receiving your entry so we can finalize your request without further delay. Best regards, PDFGuru Team

Ainis
September 23 1:49 PM

Hello, Where i need to send this information? I sent to support, same answer, like BOT.

Ainis
September 23 1:57 PM

They don't want to resolve this...

Ainis
September 23 1:58 PM

I wrote all requested information.

Hello Ainis, We’re sorry that you’ve had to follow up several times without receiving the resolution you were looking for. Thank you for providing your ticket number and the requested information. We’ve escalated your case to the relevant team for further review, and they will contact you directly soon with an update regarding your request. Thank you for your patience and understanding. Best regards, Support Team

Ainis
September 27 1:07 PM

Resolved! Thank you.

Comments

Q&A: Explore Popular Queries

Check out the solutions and tips on this topic.

Similar Complaints